808号线

-∞ 0 +∞

上个月给shoko画了Birdie的PV,在这边发一下/w\)

非常温柔的一首歌,是野田的solo曲,阿修弹唱的也很棒,顺便在下面附上歌词吧

歌词来自豆瓣→

B站传送门→

大图请走→链接


 

      



       I know that you're been lonely there across the universe

  我知道你总是孤身一人在宇宙中穿行 
   
  He always sits next to you
  他一直坐在你的旁边 
   
  guess what? His name was Solitary
  猜不到吧 ? 他的名字叫独居者 
   
  Mind if I change place with him? 
  那么 介意我和他换个位置吗? 
   
  Will you say goodbye to him? 
  你会不会对他说再见 ? 
   
  Take your time give hug to him
  慢慢地给他一个拥抱吧 
   
  Because you'll never gonna see him again
  因为 你将再也不会见到他了 
   
  Hello it's me again, I'll guide you to a new adventure
  哈喽 又是我 我会带领你一起走向新的冒险旅程 
   
  Let's start with little chat that doesn't mean a thing at all now
  我们先从简单的聊天开始吧 不要去在意它 
   
  Take a try and ask me one
  试一试问我个问题 
   
  After that I'll ask you one
  你问完后 我再问你 
   
  Take your time there's plenty left
  不用着急 还有很多问题可以问 
   
  It's nothing hard I'll give you one for now
  这没什么难的 好吧 还是我先说吧 
   
  What I want to be is probably
  我想 我最想拥有的 大概是... 
   
   
  Like a bird flies into your eyes
  像鸟儿一样飞翔 来到你的眼前 
   
  Like a bird flies into your soul
  像鸟儿一样飞翔 闯进你的灵魂 
   
  Like a bird flies into your sight
  像鸟儿一样飞翔 进入你的视线 
   
  Like a bird flies into your heart
  像鸟儿一样飞翔 停驻在你的心间 
   
   
  You must be feeling small with lack of friend who knows you all
  因为 缺少知音 所以 你一定觉得自己很渺小吧 
   
  But here I am next to you guess what? My name is.. 
  现在就在你身边的我 猜到了吗? 我的名字叫.. 
   
  Whatever you want to call it is. Anything but"ominous" 
  随便你想怎么称呼我 除了 “扫把星” 以外 其它的都可以哦 
   
  How about Mr. Optimist or should I be a man without a name? 
  “开朗先生 ” 或者 “ 无名氏 ” 怎么样? 
   
  Because what I want to be is probably basically occasionally
  因为 我最想拥有的 大概是 实际上是 有时候想... 
   
   
  Like a bird flies into your eyes
  像鸟儿一样飞翔 来到你的眼前 
   
  Like a bird flies into your soul
  像鸟儿一样飞翔 闯进你的灵魂 
   
  Like a bird flies into your sight
  像鸟儿一样飞翔 进入你的视线 
   
  Like a bird flies into your heart
  像鸟儿一样飞翔 停驻在你的心间 

评论(1)
热度(157)

© 808号线 | Powered by LOFTER